Hallo Allemaal,
Ik zou graag jullie mening horen over het volgende.
Mijn zusje heeft mijn auto een paar dagen geleend om naar het buitenland te gaan. Voordat ze ging wilde ik nog even e.e.a checken. Dus ik heb oliepeil gechecked (had +- 500 km/maand geleden bijgevuld) en was prima, nog bijna vol. Toen koelvloeistof open gemaakt, en daar zag ik dat er olie in de koelvloeistof zat. Niet heel veel maar schat ong. theekopje qua hoeveelheid. De koelvloeistof stond op het min. teken en heb hem tot half tussen min. en max. bijgevuld. Toen mijn zusje uitgezwaaid en maar even gegoogled wat het zou kunnen zijn. Ik lees veel koppakking maar ook andere dingen.....
Nu is mijn dilemma: Kan ik mijn zusje terug laten rijden en dan naar de garage gaan (ong. 300 km) of moet ze de ANWB bellen voor vervangend vervoer en laten slepen/daar repareren? Is terug laten rijden vragen om meer moeilijkheden of valt dat wel mee?
Aanvullende info:
-Ik heb de auto sinds september 2013 en sinds die tijd nooit de koelvloeistof open gehad. Reservoir was van buiten smerig dus niet gezien of de olie er toen al in zat of vers is. (was toen ook op iets boven min. dus niet veel verloren)
-Ik heb paar weken terug iets heeeeeel erg blonds gedaan. Ik heb zeker drie weken zonder de dop op de motor (van de olie) gereden. Ik merkte het toen ik langer stuk ging rijden en de motor ging ruiken en heel erg roken. Motorkap open gedaan en zag dat de dop er naast lag!!! Reed daar dus al tijd mee rond..... Overal olie.
Schoongemaakt met tissues, olie bijgevuld en dop er weer op gedaan.
-De laatste tijd, als de motor nog koud is, merk ik dat hij slechter op trekt.... eigenlijk wordt dit steeds erger. Soms trap ik op het gas en dan gaat de toerenteller snel omhoog maar trekt ie niet op.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik weet namelijk niks van auto's.
Groetjes,
Lisa
Ik zou graag jullie mening horen over het volgende.
Mijn zusje heeft mijn auto een paar dagen geleend om naar het buitenland te gaan. Voordat ze ging wilde ik nog even e.e.a checken. Dus ik heb oliepeil gechecked (had +- 500 km/maand geleden bijgevuld) en was prima, nog bijna vol. Toen koelvloeistof open gemaakt, en daar zag ik dat er olie in de koelvloeistof zat. Niet heel veel maar schat ong. theekopje qua hoeveelheid. De koelvloeistof stond op het min. teken en heb hem tot half tussen min. en max. bijgevuld. Toen mijn zusje uitgezwaaid en maar even gegoogled wat het zou kunnen zijn. Ik lees veel koppakking maar ook andere dingen.....
Nu is mijn dilemma: Kan ik mijn zusje terug laten rijden en dan naar de garage gaan (ong. 300 km) of moet ze de ANWB bellen voor vervangend vervoer en laten slepen/daar repareren? Is terug laten rijden vragen om meer moeilijkheden of valt dat wel mee?
Aanvullende info:
-Ik heb de auto sinds september 2013 en sinds die tijd nooit de koelvloeistof open gehad. Reservoir was van buiten smerig dus niet gezien of de olie er toen al in zat of vers is. (was toen ook op iets boven min. dus niet veel verloren)
-Ik heb paar weken terug iets heeeeeel erg blonds gedaan. Ik heb zeker drie weken zonder de dop op de motor (van de olie) gereden. Ik merkte het toen ik langer stuk ging rijden en de motor ging ruiken en heel erg roken. Motorkap open gedaan en zag dat de dop er naast lag!!! Reed daar dus al tijd mee rond..... Overal olie.
Schoongemaakt met tissues, olie bijgevuld en dop er weer op gedaan.
-De laatste tijd, als de motor nog koud is, merk ik dat hij slechter op trekt.... eigenlijk wordt dit steeds erger. Soms trap ik op het gas en dan gaat de toerenteller snel omhoog maar trekt ie niet op.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik weet namelijk niks van auto's.
Groetjes,
Lisa