Beste, Ik ben van plan een 306 cabrio aan te schaffen maar ik zou er graag een hebben met trekhaak zodat ik een fiets mee kan nemen. Ik ben benieuwd of ik eenvoudig zelf een trekhaak kan monteren(en demonteren). Is dit op een cabrio anders dan op een andere 306? En zit er verschil tussen verschillende bouwjaren? Ik ben van plan er een op de sloop/ tweedehands te kopen, heeft iemand daar ervaring mee? Aangezien het voor een fietsendrager zonder lichtbalk is denk ik erover de electra achterwege te laten. Zien jullie bezwaren hiervoor? Ik ben benieuwd naar de reacties. Bij voorbaat dank.
Om onderaan te beginnen: ja daar zijn wettelijke bezwaren tegen.
Trekhaak eronder is op zich niet moeilijk, Fedor (Fab306) heeft ons daar prima mee geholpen. Maak maar eens gebruik vd zoekfunctie. Je moet wel zorgen dat je een complete trekhaak vindt, met de 2 metalen armen die naar voren gaan. En de trekhaak die jij nodig hebt is enkel en alleen voor de cabrio. Omgekeerd kun je dus ook geen trekhaken ve sedan/hatchback gebruiken. Elektra aansluiten is nog wel t allermakkelijkst. Suc6 Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_1 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.2 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11D167 Safari/9537.53
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had al uitgebreid gezocht maar dat zal ik nog eens doen. Wat zie je voor wettelijke bezwaren? Lading mag toch uitsteken?Ik verwacht dat de verlichting nog wel zichtbaar is, het is voor een racefiets...
Als er iets voor je kentekenplaat langs loopt kan oom agent daar al een boete voor uitschrijven.
Het nu volgende is mijn persoonlijke mening: Verder is een drager waar de fiets op staat in mijn ogen iets stabieler en is het soms ronduit vervelend als je de verlichting slecht kan zien bij een remmende auto voor je. Het grootste probleem is echter dat de drager een deel van je kentekenplaat blokkeert en dat is wettelijk niet toegestaan. En als je de verlichting wel gewoon aansluit kan je eventueel ook gewoon een keer een aanhanger achter je cabrio haken om afval weg te brengen of iets te verhuizen.
Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.
bedankt voor de reacties. Ik had gedacht goedkoop uit te zijn door enkel de trekhaak te monteren. Leek me ook nog een stuk minder klussen, én ik zou voldoende hebben aan een kleine fietsendrager. Ik lees in een ander topic dat een break-trekhaak ook moet passen,kan iemand dit bevestigen? En moet ik op het jaartal letten? Als de hele operatie me 500 euri gaat kosten dan kan ik beter alleen zoeken naar cabs met trekhaak... jammer.
Ik kocht op de sloop een complete trekhaak voor een break voor 40 euro.
En daar zat een originele kabelboom bij, die tussen de lampen en de stekker geklikt word. En monteren was denk ik anderhalf uur werk.
Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.
Hoeft niet duur te zijn. Wij hadden onze trekhaak voor €100. Wij hebben wel een afneembare. Kabelboom koop je gewoon bij de auto/campingwinkel.
Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_6 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B651 Safari/9537.53
Nieuw 169 euro of zoiets, afneembaar..
https://www.trekhaakshop.nl/default.asp?...es=&subid= Zie mijn topic.. https://www.306-forum.nl/12600-306-cabri...post117050
Daily driver:Silver Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 24v (226 HP)
Black high gloss 19" Tomason TN4 - Full RVS Exhaust system - Black high gloss roof, front grilles & rear diffuser |
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
afwijkende bevestiging trekhaak cabrio na 04/2002? | azerty | 5 | 2,545 |
26th February 2019 om 15:27 Laatste bericht: Froggie |
|
Grondspeling met trekhaak | berline | 25 | 5,424 |
4th June 2018 om 22:13 Laatste bericht: TvH |
|
Trekhaak vragen | car2oonz | 27 | 4,772 |
4th July 2017 om 19:39 Laatste bericht: SoundBlaster |
|
306 cabriolet vraag over aansluiten kabels trekhaak EN extra 12Volt aansluiting maken | marijn | 4 | 1,868 |
26th March 2014 om 21:29 Laatste bericht: higgy |