Hallo mensen,
Ik ben Jelle Schellekens, 23 jaar en kom uit Kaatsheuvel. Sinds mn 14e gezien hoe mijn baas sleutelde aan 205 GTI's en sindsdien steeds meer passie voor het merk gekregen.
Eenmaal mn rijbewijs gehaald kwam er dus een goedkope 205. Nadat die auto zwaar afgekeurd was en dus op de sloop belandde, heb ik nog meerdere wagens gehad zoals een AX 1.1 met half leder interieur :p
![[Afbeelding: 2wmnt79-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2wmnt79-1.jpg)
Verder heb ik nog 2 Peugeots gehad die ik heb gekocht als zijnde opknap project. Een fase 1 Peugeot 306 1.4 5DRS uit 1996 met lekke koppakking en een fase 2 Peugeot 205 1.6 CTI uit 1989 met lekke waterpomp. De 306 heb ik bijna 2 jaar gereden en in de tussentijd ben ik steeds meer geinteresseerd geraakt in het 306 model. De 306 kocht ik vrij netjes en standaard met 136.000 km op de klok. in de loop van die jaar heb ik de 306 verbouwd met bijna alleen maar originele opties. Hierbij te denken aan XS middenconsole, zwart gespoten XSI Velgen, XSI zijskirts, XSI voorbumper, 405 MI16 lederen stuurwiel, Roland Garros notenhoutlook dashboard, Vol lederen zwart interieur, Peugeot 205 mistlampen met geel glas, Fase 3 heldere koplampen en verder nog een schroefset, Cherrybomb einddemper, rode remklauwlak en mn achterlichten gespoten met zwarte achterlichtenspray.
![[Afbeelding: 35n4mqx-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/35n4mqx-1.jpg)
![[Afbeelding: 1z1qkc3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/1z1qkc3-1.jpg)
Uiteindelijk heeft de wagen in deze staat te koop gestaan op marktplaats met 196.000 km op teller.
![[Afbeelding: 14x2q6b-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/14x2q6b-1.jpg)
![[Afbeelding: 2e0odpj-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2e0odpj-1.jpg)
Gaat Moeizaam met een 1.4 maar een 205 CTI slepen kan hij wel, haha
![[Afbeelding: 25045eg-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/25045eg-1.jpg)
Na de 306 te hebben verkocht, heb ik een Audi A3 1.6 gekocht. De a3 was echter snel weer weg, het was niet mijn auto. De versnellingsbak was niet alles en het gevoel dat je echt in een auto zit had ik niet. Met een audi (ook al was het een simpele a3) heb je het gevoel dat je een beetje over de weg zweeft, maar een met een oude peugeot heb je echt het gevoel dat je rijdt. Zodoende weer een 306 aangeschaft en dit keer een 306 5DRS 1.6 8V XR. Een auto uit 1998 met 164.000km op de klok en met airco en regensensor. de standaard vering al gauw aangepast door Apex verlagingsveren en een setje 15'' Cyclone velgen. Later nog een sloop fase 3 306 erbij gekocht waarvan ik het creme lederen interieur met armsteun, achterbumper, zijskirts, zwarte A-, B- & C stijlen en een originele ph3 tellerbak behuizing (met het zilvere randje eromheen) heb gedemonteerd en in mijn auto geplaatst. Verder heb ik nog een stuurnaaf uit een 106Rallye fase2 met daarop een 3spaaks Sparco Stuur, een bijbehorende Sparco pookknop, XS logo's, Cherrybomb einddemper met 3'' RVS Sierstuk, Rode remklauwlak op de remklauwen, Zwarte Achterlichtenspray op de achterlichten, rode knipperlichtlampjes ipv oranje (amerikaanse look) en 3000k gele xenonverlichting in de mistlampen.
![[Afbeelding: i2vif8-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/i2vif8-1.jpg)
![[Afbeelding: 5o9y50-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/5o9y50-1.jpg)
![[Afbeelding: 2qu502a-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2qu502a-1.jpg)
Heb zojuist mijn Cyclone velgen verkocht, had ze aangeboden op 306FORUM en marktplaats. De Cyclones maken nu plaats voor 17'' 307 Challenger velgen. Velgen pasten er meteen op, maar dan moet je wel zonder beide wielkuipen aan de achterzijde rijden en je modderkuip thv je versnellingsbak straktrekken naar binnen toe met een tyripje :p Ik rijd nu al wel zo rond maar heb voor de achterzijde 10mm spoorverbreders met 10mm langere 307 wielbouten besteld, zodat de velg net wat mooier aansluit met je achterscherm en de modderkuip gewoon weer terug kan.
![[Afbeelding: 1z5u1k3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/1z5u1k3-1.jpg)
Dit was het voor nu dan weer en bij de volgende aanpassing zien jullie het vanzelf, haha
Ik ben Jelle Schellekens, 23 jaar en kom uit Kaatsheuvel. Sinds mn 14e gezien hoe mijn baas sleutelde aan 205 GTI's en sindsdien steeds meer passie voor het merk gekregen.
Eenmaal mn rijbewijs gehaald kwam er dus een goedkope 205. Nadat die auto zwaar afgekeurd was en dus op de sloop belandde, heb ik nog meerdere wagens gehad zoals een AX 1.1 met half leder interieur :p
![[Afbeelding: 2eanzom-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2eanzom-1.jpg)
![[Afbeelding: ww0js2-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/ww0js2-1.jpg)
![[Afbeelding: 2wmnt79-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2wmnt79-1.jpg)
Verder heb ik nog 2 Peugeots gehad die ik heb gekocht als zijnde opknap project. Een fase 1 Peugeot 306 1.4 5DRS uit 1996 met lekke koppakking en een fase 2 Peugeot 205 1.6 CTI uit 1989 met lekke waterpomp. De 306 heb ik bijna 2 jaar gereden en in de tussentijd ben ik steeds meer geinteresseerd geraakt in het 306 model. De 306 kocht ik vrij netjes en standaard met 136.000 km op de klok. in de loop van die jaar heb ik de 306 verbouwd met bijna alleen maar originele opties. Hierbij te denken aan XS middenconsole, zwart gespoten XSI Velgen, XSI zijskirts, XSI voorbumper, 405 MI16 lederen stuurwiel, Roland Garros notenhoutlook dashboard, Vol lederen zwart interieur, Peugeot 205 mistlampen met geel glas, Fase 3 heldere koplampen en verder nog een schroefset, Cherrybomb einddemper, rode remklauwlak en mn achterlichten gespoten met zwarte achterlichtenspray.
![[Afbeelding: 9atjlj-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/9atjlj-1.jpg)
![[Afbeelding: fyk1fp-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/fyk1fp-1.jpg)
![[Afbeelding: 35n4mqx-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/35n4mqx-1.jpg)
![[Afbeelding: e04sc3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/e04sc3-1.jpg)
![[Afbeelding: 347txsk-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/347txsk-1.jpg)
![[Afbeelding: 1z1qkc3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/1z1qkc3-1.jpg)
Uiteindelijk heeft de wagen in deze staat te koop gestaan op marktplaats met 196.000 km op teller.
![[Afbeelding: 2vxq7tc-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2vxq7tc-1.jpg)
![[Afbeelding: i51vma-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/i51vma-1.jpg)
![[Afbeelding: 14x2q6b-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/14x2q6b-1.jpg)
![[Afbeelding: 53pgf5-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/53pgf5-1.jpg)
![[Afbeelding: 2a4wvk-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2a4wvk-1.jpg)
![[Afbeelding: 2e0odpj-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2e0odpj-1.jpg)
Gaat Moeizaam met een 1.4 maar een 205 CTI slepen kan hij wel, haha
![[Afbeelding: 25045eg-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/25045eg-1.jpg)
Na de 306 te hebben verkocht, heb ik een Audi A3 1.6 gekocht. De a3 was echter snel weer weg, het was niet mijn auto. De versnellingsbak was niet alles en het gevoel dat je echt in een auto zit had ik niet. Met een audi (ook al was het een simpele a3) heb je het gevoel dat je een beetje over de weg zweeft, maar een met een oude peugeot heb je echt het gevoel dat je rijdt. Zodoende weer een 306 aangeschaft en dit keer een 306 5DRS 1.6 8V XR. Een auto uit 1998 met 164.000km op de klok en met airco en regensensor. de standaard vering al gauw aangepast door Apex verlagingsveren en een setje 15'' Cyclone velgen. Later nog een sloop fase 3 306 erbij gekocht waarvan ik het creme lederen interieur met armsteun, achterbumper, zijskirts, zwarte A-, B- & C stijlen en een originele ph3 tellerbak behuizing (met het zilvere randje eromheen) heb gedemonteerd en in mijn auto geplaatst. Verder heb ik nog een stuurnaaf uit een 106Rallye fase2 met daarop een 3spaaks Sparco Stuur, een bijbehorende Sparco pookknop, XS logo's, Cherrybomb einddemper met 3'' RVS Sierstuk, Rode remklauwlak op de remklauwen, Zwarte Achterlichtenspray op de achterlichten, rode knipperlichtlampjes ipv oranje (amerikaanse look) en 3000k gele xenonverlichting in de mistlampen.
![[Afbeelding: 2rc3ce8-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2rc3ce8-1.jpg)
![[Afbeelding: 2iawkrc-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2iawkrc-1.jpg)
![[Afbeelding: i2vif8-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/i2vif8-1.jpg)
![[Afbeelding: kx3wn-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/kx3wn-1.jpg)
![[Afbeelding: 1h6olv-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/1h6olv-1.jpg)
![[Afbeelding: 5o9y50-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/5o9y50-1.jpg)
![[Afbeelding: 2qu502a-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/2qu502a-1.jpg)
Heb zojuist mijn Cyclone velgen verkocht, had ze aangeboden op 306FORUM en marktplaats. De Cyclones maken nu plaats voor 17'' 307 Challenger velgen. Velgen pasten er meteen op, maar dan moet je wel zonder beide wielkuipen aan de achterzijde rijden en je modderkuip thv je versnellingsbak straktrekken naar binnen toe met een tyripje :p Ik rijd nu al wel zo rond maar heb voor de achterzijde 10mm spoorverbreders met 10mm langere 307 wielbouten besteld, zodat de velg net wat mooier aansluit met je achterscherm en de modderkuip gewoon weer terug kan.
![[Afbeelding: 1z5u1k3-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/03/1z5u1k3-1.jpg)
Dit was het voor nu dan weer en bij de volgende aanpassing zien jullie het vanzelf, haha
'98 PEUGEOT 306 1.6 5DRS