Beste forummers,
Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een antracietgrijze 306 cabrio uit 1999. Een 1.8 16V motor en maar 72000 km op de teller. Ik ben benieuwd of het al een bekende auto is op het forum. Je kan mij vinden in de regio Utrecht.
Zaterdag de auto gekocht in Friesland en 's avonds de auto naar huis gereden. Bij thuiskomst de kap open en...niet meer dicht. Uiteindelijk handmatig kunnen sluiten en zondag na een reset werkte het ook weer elektrisch. Dat was les 1 dus. De zondag meteen een ritje gemaakt. Kwam op n gegeven moment wel erg veel lawaai onder de auto vandaan, een gaatje in de uitlaat dacht ik. Maandag op weg naar m'n werk de auto bij de garage afgeleverd. Helaas viel een paar km voor de garage de uitlaat echt in twee stukken...nog meer herrie dus. Bleef er nog wel onder hangen en met een slakkengangetje de garage gehaald. Na twee dagen eigenaar te zijn dus al 540 euro verder, maar wel een nieuwe katalysator en nieuwe middenpijp. Hopelijk heb ik in de toekomst meer geluk, de auto ziet er echt nog helemaal goed uit! (...)
Wat moet er nog wel gebeuren:
- ik wil graag een (afneembare) trekhaak
- een van de (winter)banden loopt langzaam leeg. Niet zo handig als je niet zo vaak rijdt... Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen. Nieuwe/tweedehands velgen+zomerbanden, nieuw banden om deze velgen, of toch deze band opnieuw om de velg laten leggen. Ik heb 307 velgen die (achter) aanlopen als de auto stevig inveert, dat zou een reden zijn om het meteen goed te doen en nieuwe (dunnere) banden te kopen, als dat helpt tenminste. Ik rij zoals gezegd niet zoveel dus tweedehands banden en velgen zou ook nog een optie zijn.
- het instructieboekje mist, dus daar ga ik nog naar op zoek.
Bedankt alvast voor alle toekomstige adviezen :)
Frank
Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een antracietgrijze 306 cabrio uit 1999. Een 1.8 16V motor en maar 72000 km op de teller. Ik ben benieuwd of het al een bekende auto is op het forum. Je kan mij vinden in de regio Utrecht.
Zaterdag de auto gekocht in Friesland en 's avonds de auto naar huis gereden. Bij thuiskomst de kap open en...niet meer dicht. Uiteindelijk handmatig kunnen sluiten en zondag na een reset werkte het ook weer elektrisch. Dat was les 1 dus. De zondag meteen een ritje gemaakt. Kwam op n gegeven moment wel erg veel lawaai onder de auto vandaan, een gaatje in de uitlaat dacht ik. Maandag op weg naar m'n werk de auto bij de garage afgeleverd. Helaas viel een paar km voor de garage de uitlaat echt in twee stukken...nog meer herrie dus. Bleef er nog wel onder hangen en met een slakkengangetje de garage gehaald. Na twee dagen eigenaar te zijn dus al 540 euro verder, maar wel een nieuwe katalysator en nieuwe middenpijp. Hopelijk heb ik in de toekomst meer geluk, de auto ziet er echt nog helemaal goed uit! (...)
Wat moet er nog wel gebeuren:
- ik wil graag een (afneembare) trekhaak
- een van de (winter)banden loopt langzaam leeg. Niet zo handig als je niet zo vaak rijdt... Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen. Nieuwe/tweedehands velgen+zomerbanden, nieuw banden om deze velgen, of toch deze band opnieuw om de velg laten leggen. Ik heb 307 velgen die (achter) aanlopen als de auto stevig inveert, dat zou een reden zijn om het meteen goed te doen en nieuwe (dunnere) banden te kopen, als dat helpt tenminste. Ik rij zoals gezegd niet zoveel dus tweedehands banden en velgen zou ook nog een optie zijn.
- het instructieboekje mist, dus daar ga ik nog naar op zoek.
Bedankt alvast voor alle toekomstige adviezen :)
Frank