Hé!
Ik zat gewoon weer eens met mijn boerenverstand na te denken... En allereerst: ik ben het echt niet van plan uit te voeren, maar ben gewoon benieuwd of het zou werken.
Ik heb vaak gehoord, als er genoeg benzine ingespoten wordt, is het optrekken van je auto afhankelijk van de luchttoevoer (en druk) . Daarom zijn natuurlijk ook turbo's uitgevonden.
Maar als je nou een 12V - compressor pakt (een goede, 6 bar luchtdruk?), en die sluit je op de één of andere manier aan op je luchttoevoer, als extra toevoer zeg maar. Vervolgens 2 schakelaars maken in je auto, één om hem druk op te laten bouwen (gewoon stroom) en de ander om de lucht toe te voegen aan je mengsel.
Dit is toch hetzelfde principe als een turbo? Een soort beunturbo zeg maar, en het is natuurlijk niet lang te gebruiken (druk opbouwen duurt veel langer dan afvoeren), maar volgens mij zou het wel schelen.
(Nogmaals, ik ben niet van plan mijn 306 er motorisch aan te onderwerpen, maar ben benieuwd)
Groeten, Taco
Ik zat gewoon weer eens met mijn boerenverstand na te denken... En allereerst: ik ben het echt niet van plan uit te voeren, maar ben gewoon benieuwd of het zou werken.
Ik heb vaak gehoord, als er genoeg benzine ingespoten wordt, is het optrekken van je auto afhankelijk van de luchttoevoer (en druk) . Daarom zijn natuurlijk ook turbo's uitgevonden.
Maar als je nou een 12V - compressor pakt (een goede, 6 bar luchtdruk?), en die sluit je op de één of andere manier aan op je luchttoevoer, als extra toevoer zeg maar. Vervolgens 2 schakelaars maken in je auto, één om hem druk op te laten bouwen (gewoon stroom) en de ander om de lucht toe te voegen aan je mengsel.
Dit is toch hetzelfde principe als een turbo? Een soort beunturbo zeg maar, en het is natuurlijk niet lang te gebruiken (druk opbouwen duurt veel langer dan afvoeren), maar volgens mij zou het wel schelen.
(Nogmaals, ik ben niet van plan mijn 306 er motorisch aan te onderwerpen, maar ben benieuwd)
Groeten, Taco