Hallo allemaal,
Ik heb mijn 306 1.4 nu ong 2 en half maand, toen ik hem een paar weken had viel mij op dat hij nogal heet werd en er zwarte drap in de kvs zat. Toen gelijk mee teruggeweest naar de pug dealer in het dorp waar ik de auto gekocht heb en die heeft gezegd dat de koppakking niet lek was. Voor de zekerheid toch maar de olie en de kvs vervangen. auto werd nog steeds wel warm maar wel minder, nog steeds wel ietsjes zwart (ik neem aan olie) in het kvs reservoir maar lang niet zo veel als het was.
tot afgelopen zondag , sinds dien loopt de motor van helemaal koud op naar 95 graden in paar minuten tijd en stijgt hij door tot ong 110 graden, daarna zakt hij weer tot het streepje rechtsnaast de 90. Vanmorgen voor het rijden even de kvs gecheckt en het niveau is toch wel een heel stuk lager. maar geen plas onder de auto of iets dergelijks. Straks als ik thuis ben maar even de olie checken. En waarschijnlijk de auto weer richting de dealer sturen en kijken wat ze me deze keer zeggen.
Van dezelfde dealer koopt mijn vader trouwens meestal zijn auto's dus is wel een bekende en redelijk vertrouwenswaardig persoon van ons , maar ik begin toch zo te twijfelen nu ik weer gedonder heb.
Ik heb mijn 306 1.4 nu ong 2 en half maand, toen ik hem een paar weken had viel mij op dat hij nogal heet werd en er zwarte drap in de kvs zat. Toen gelijk mee teruggeweest naar de pug dealer in het dorp waar ik de auto gekocht heb en die heeft gezegd dat de koppakking niet lek was. Voor de zekerheid toch maar de olie en de kvs vervangen. auto werd nog steeds wel warm maar wel minder, nog steeds wel ietsjes zwart (ik neem aan olie) in het kvs reservoir maar lang niet zo veel als het was.
tot afgelopen zondag , sinds dien loopt de motor van helemaal koud op naar 95 graden in paar minuten tijd en stijgt hij door tot ong 110 graden, daarna zakt hij weer tot het streepje rechtsnaast de 90. Vanmorgen voor het rijden even de kvs gecheckt en het niveau is toch wel een heel stuk lager. maar geen plas onder de auto of iets dergelijks. Straks als ik thuis ben maar even de olie checken. En waarschijnlijk de auto weer richting de dealer sturen en kijken wat ze me deze keer zeggen.
Van dezelfde dealer koopt mijn vader trouwens meestal zijn auto's dus is wel een bekende en redelijk vertrouwenswaardig persoon van ons , maar ik begin toch zo te twijfelen nu ik weer gedonder heb.