Graag wil ik enkele weetjes delen met de cabriorijders onder ons over sluitplaten .
De gaffel met de asjes draait vaak dol of de alu verbindstrip breekt af, dit kun je allemaal vernieuwen maar de basis van dit probleem ligt ergens anders, nl. bij de grondplaat.
Bij de grote krachten van de hydraulische cilinder komt er een draaimoment op de gaffel maar ook een axiale kracht hierbij verslijten met de jaren de glyodur lagers die in de grondplaat zitten.
Dit kun je zien aan de witte radiusvormige baan die ontstaat op de grondplaat, de gaffel wordt nu tegen grondplaat aangedrukt en wordt het tijd de lagers te vernieuwen.
Het beste is deze machinaal te verspanen omdat ze erg vast zitten, bij uitpersen bestaat de kans dat je de plaat stuk perst.
Wat betreft de gaffels die doordraaien kun je er nog een pen in boren, boor deze niet in de dwarsrichting door en door (dit is nl. het zwakste punt) maar aan de kop een blind gat van rond 4mm +/- 25 mm diep.
Gebruik snijolie zodat de boor niet vastloopt en tik daarna de holstift erin rond 4 mm x 36 mm ISO 8752 en zaag of slijp het overtollige weg.
Wil je meer weten schrijf je reactie of stuur je Pb.
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6425-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6425-wp-001042.jpg)
Ik laat je niet zweten met je kap dicht.
Iedereen een warm fijn weekeind,
Groet Froggie
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6350-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6350-wp-001042.jpg)
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6367-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6367-wp-001042.jpg)
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6413-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6413-wp-001042.jpg)
Boren van de gaffel.
De gaffel met de asjes draait vaak dol of de alu verbindstrip breekt af, dit kun je allemaal vernieuwen maar de basis van dit probleem ligt ergens anders, nl. bij de grondplaat.
Bij de grote krachten van de hydraulische cilinder komt er een draaimoment op de gaffel maar ook een axiale kracht hierbij verslijten met de jaren de glyodur lagers die in de grondplaat zitten.
Dit kun je zien aan de witte radiusvormige baan die ontstaat op de grondplaat, de gaffel wordt nu tegen grondplaat aangedrukt en wordt het tijd de lagers te vernieuwen.
Het beste is deze machinaal te verspanen omdat ze erg vast zitten, bij uitpersen bestaat de kans dat je de plaat stuk perst.
Wat betreft de gaffels die doordraaien kun je er nog een pen in boren, boor deze niet in de dwarsrichting door en door (dit is nl. het zwakste punt) maar aan de kop een blind gat van rond 4mm +/- 25 mm diep.
Gebruik snijolie zodat de boor niet vastloopt en tik daarna de holstift erin rond 4 mm x 36 mm ISO 8752 en zaag of slijp het overtollige weg.
Wil je meer weten schrijf je reactie of stuur je Pb.
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6425-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6425-wp-001042.jpg)
Ik laat je niet zweten met je kap dicht.
Iedereen een warm fijn weekeind,
Groet Froggie
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6350-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6350-wp-001042.jpg)
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6367-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6367-wp-001042.jpg)
![[Afbeelding: froggie-albums-boren-gaffel-picture6413-wp-001042.jpg]](https://www.306-forum.nl/members/froggie-albums-boren-gaffel-picture6413-wp-001042.jpg)
Boren van de gaffel.
1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
2e auto Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Executive 2015 kleur: titanium grey.
2e auto Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Executive 2015 kleur: titanium grey.